marjoeneriknoordzee.reismee.nl

Seaton Carew-Seaburn 56km

Het hoogtepunt van vandaag was de echte broodpudding. Wat zeg je me nu: niet het fietsen? Het patroon van de dingen die we onderweg zien, gaat zich herhalen. Drukke wegen, een aantal drukke stadscentra doorkruisen, en daarnaast soms prachtige uitzichten op zee. Vandaag opnieuw weer een aantal korte, pittige klimmetjes. De uitstapjes naar zee gaan met hoge snelheid naar beneden, daarna is het weer buffelen om er bovenop te komen. We hadden een vrij korte tocht vandaag, slechts 56 km. Al ruim voor tweeën waren we langs de B&B gefietst. Dus voor het inchecken nog even ge-tea-d. Kregen we nu maar één pot. We snappen er niets meer van. We hebben vandaag best een stuk langs het water gewandeld. Hoge golven, die spectaculair opspatten tegen de stenen kademuren. Een mooi gezicht. Verder zijn de kustplaatsjes, en ook Seaburn, in deze nadagen van het seizoen een beetje troosteloos. Veel restaurantjes zijn dicht of het ziet er stil uit. De ontdekking van vandaag was dat het restaurant bij de supermarkt, broodpudding op het menu had! Tijdens het eten hebben we deze fietsweek geëvalueerd. 's Avonds op de kamer lezen we wat of we iPad-den. Ook hebben we twee films mee op de tablet. Vanavond staat Lucia de B. op het programma. Morgen alweer de laatste fietsdag hier, op weg naar de boot in Newcastle. http://connect.garmin.com/modern/activity/608800202