marjoeneriknoordzee.reismee.nl

Oostvoorne - Haarlem

Met twee vingers in de neus. Met dit gezegde kan ik de tocht van vandaag het beste omschrijven. We hadden 87 km zo'n beetje de wind in de rug. Ik denk dat we na vandaag onze specialisatie gevonden hebben: fietsen met de wind van achter. Het ging uitermate voor de wind. Na vertrek zagen we al snel de Maasvlakte opdoemen: indrukwekkend wat een industrie, schoorstenen, vrachtauto's, hijskranen en bedrijvigheid. The Port of Rotterdam. Midden op de Maasvlakte kwamen we bij de pont aan die ons de Nieuwe Waterweg zou overzetten naar Hoek van Holland. Tijdens het varen nog uitgebreid uitleg gekregen van een voormalige loods, aardige man. Daarna weer langs de duinen naar het noorden. Al snel het Westland, de glazen stad. Heel veel kassen bij elkaar dus. Al vlot naderden we Kijkduin langs de voormalige camping Ockenburg waar ik een aantal keren met Jan het schoolkamp van groep 8 beleefd heb. In Scheveningen natuurlijk langs het Kurhaus en de boulevard. Heel druk, logisch want de temperatuur liep hier op naar de 30 graden. Daarna door prachtige duingebieden richting Katwijk en daarna Noordwijk aan Zee. De beentjes waren nog steeds soepel dus na ampel beraad besloten we door te fietsen naar Zandvoort. Ook hier weer veel drukte en daar kregen we nu toch een beetje genoeg van. Uitgeweken naar Haarlem, landinwaarts dus. Was nog best een stukje fietsen, maar heel de moeite waard. Vergapen aan kasten van huizen in Aerdenhout. We kwamen, niet geheel toevallig, bij Van der Valk uit. 's Avonds een primeur (niet verder vertellen): we kozen het seniorenmenu. Ja je moet er toch een keer aan geloven. Ik was natuurlijk benieuwd of we extra servetten zouden krijgen (meer knoeien) of botter bestek (minder jezelf bezeren), maar dat veel reuze mee. Ze hadden geen seniorentoetjes, dus heb ik maar het normale formaat broodpudding genomen. Dus toch een beetje van twee walletjes gegeten. Voor de liefhebber van statistieken: http://connect.garmin.com/activity/553862407 PS. Helaas kan ik nog steeds geen foto's uploaden.

Antoinette

Morgenmiddag lunchen in Schoorldam?
Groetjes Peter en Antoinette

Jan

Tempo zit er goed in! Brielle dus overgeslagen? Leuk om de herkenningspunten te lezen. Morgen gaan wij ook voor een (kort) dagje naar Haarlem, maar jullie zullen dan wel voorbij Alkmaar zijn. Hoop op meewind voor jullie!

rina

nou jullie gaan snel.maar het is wel genieten he.mooi fietsweer.ben erg benieuwd wat jullie de volgende keer beleven.groetjes Rina

Marjo

Ha Antoinette,
We waren om vier uur in Schoorl. Zou dus wel een hele late lunch zijn geworden...

Erik

Ha Jan en Mieke,
Toen we jullie reactie lazen, waren we de Nieuwe Waterweg al over. En terug, ja dat is wind tegen he. Daar doen we niet aan ;)

Erik en Marjo

Ha Rina,
Morgen komen we langs Petten!

Mieke

Waren na jullie in het centrum van Haarlem! Vanmiddag alvast de Afsluitdijk voor jullie geïnspecteerd: ligt er keurig bij!