marjoeneriknoordzee.reismee.nl

Vlissingen

Bij het opstaan regent het pijpestelen. Ja hoor, de fietsvakantie gaat beginnen. Omdat we een groot deel van de dag in de trein zitten, de regen jas aan met de zweterige regenbroek. Buiten valt het heel erg mee. Na twee kilometer de regenbroek uit en we zijn nagenoeg regenloos naar Leeuwarden gefietst. De eerste 22 km zitten erop. Tot Rotterdam heel voorspoedig, daarna veel oponthoud door stroomstoringen door de extreme regenval ter plekke. Overvolle treinen, waar we dan ook onze fietsen nog een plekje moeten geven. We hebben gelukkig vakantie en alle tijd. Tegen een uur of vier arriveren we in Vlissingen. Nog lekker even gefietst langs de lange boulevard, en het beeld van Michaelli de Ruyter (ja, dat stond er) begroet. Ons hotel van vandaag is naar deze zeebonk vernoemd. Een knus hotelletje met tien kamers, eigenlijk meer een bed and breakfast. Nog even de stad in, het was al na vijven. De winkels in deze toeristische metropool blijken al om half zes te sluiten. In deze kort tijd weet Marjo toch nog een jurkje te scoren. Maar door het korte tijdsbestek is de eindscore gelukkig nog te overzien... 's Avonds eten we aan de boulevard (beetje sjiek) met uitzicht op de zee. De containerschepen varen hier zo'n twee honderd meter van je tafel af richting Antwerpen of richting de Noordzee. Een heel bijzonder uitzicht! We hebben er foto's van maar het uploaden naar dit weblog lukt helaas (nog) niet via de iPad. Morgen gaat de route LF1 beginnen, we hebben vanaf het veer naar Breskens naar het hotel de eerste km erop zitten.