marjoeneriknoordzee.reismee.nl

Diepenheim- Rotterdam Europoort

We hebben vandaag de zon in de zee zien zakken. De Noordzee wel te verstaan. Maar eigenlijk net niet, want we zaten aan het buffet van het schip dat ons naar Engeland (Hull) vaart. We zien het zelf als het voortzetten van de Noordzee route, dus daarom plakken we het achter ons weblog van de afgelopen zomer. Vandaag was de treinreisdag, van Goor naar Rotterdam. Daar met de de volbepakte fiets, zelfs Marjo heeft nu vier fietstassen, door het centrum gewandeld. Ik heb in één winkel gekeken, dus hebben we officieel ook gewinkeld. Daarna over de Erasmusbrug naar Hotel New York en en passant ook nog de SS Rotterdam, een oud Holland America Line-cruiseschip bezocht. En een kijkje genomen in de afgelopen week net nieuw geopende Markthal. Mooi ontwerp, prachtige muur- en plafondbeschilderingen. Daarna op de fiets richting Maasluis; eerst door de oude multiculti stadswijk Spangen, waar wij als provinciaaltjes toch echt de ogen uitkijken. In Maasluis met het pontje de Nieuwe Waterweg over en daarna nog een hele tijd door het zeer geindustraliseerde Europoort gebied. Geregeld een route moeten zoeken, want ze zijn hier veel met de weg bezig. Maar dat weet mijn Garmin nog niet allemaal.... We zijn net uitgevaren en dat had wat voeten in de aarde. Het superzonnige weer van vandaag was hier omgeslagen in een winderig en waterrijk weertype. En ons schip moest direct in het begin al draaien en dat lukte niet. Dus weer terug naar de kant. Maar de kapitein riep om dat we ons niet ongerust hoefden te maken. Volgens mij heet hij geen Schettino, dus we blijven vol vertrouwen.

Carla

Hoi, leuk om weer te lezen wat julie allemaal weer meemaken !!! Hopelijk hebben jullie een rustige vaart. Veel plezier en genieten maar !!!

Jan

Jullie veel plezier gewenst! Links rijden went zo. We hopen op wind mee en geen regen voor jullie

Rina

jullie beginnen al leuk .hebben in Rotterdam al de nieuwe markthal gezien we hopen dat jullie onderweg veel mooie dingen mogen zien groetjes Rina en Haa=rry

Mieke en Jan

Hopelijk vandaag een rustiger fietstocht voor jullie, als die Engelsen weer gewoon aan het werk zijn!

Helen

Heel leuk om weer jullie fietsavonturen mee te maken. Dit keer op een terras op Mallorca. Fietsen waag ik me hier niet aan, maar veel vooral jonge mensen doen dat wel. Prachtige bergen en heerlijk weer in oktober. Iets voor jullie volgende tocht? Veel plezier en mooi weer gewenst!